Měříme a objevujeme - rychlost - 7. ročník
Pokud v dnešní době navštívíte Základní školu Jungmannovy sady Mělník, může se Vám stát, že Vás na chodbě nepustí sedmáci k ředitelně. Budete se divit, ale zkazili byste jim pokus. Žáci se pohybují po škole ve skupinkách - jeden se pohybuje po chodbě tam a sem, podle instrukcí spolužáků. Další kouká do notebooku, sleduje naměřené hodnoty. Třetí z účastníků udržuje senzor pohybu v patřičném nasměrování na chodce.
A vědí žáci, co mají vůbec dělat? Samozřejmě. Na začátku hodiny fyziky proběhne krátká instruktáž. Veškeré informace a pokyny žákům paní učitelka Bělochová nachystala do úlohy v programu SparkVue. Přenosné notebooky pomáhají k flexibilnímu zjišťování a sběru dat. Po skončení úkolu žáci přenesou naměřená data do protokolu a uloží na určené místo v notebooku. Práci si mohou poslat i elektronickou cestou domů a využít ji k vlastní domácí přípravě na vyučování.
Je pravdou, že první pokusy proběhly hlučně a žáci se dohadovali, kdo bude co dělat. Dnes už měří s klidem a velkým zájmem o objevení souvislostí mezi vlastní chůzí a křivkou grafu na notebooku. Naši žáci jsou velmi šikovní a práce s novým SW jim nedělá problémy. Výhodou je důkladné připojení na internet po celé budově školy.
Práce s rychlostí tímto nekončí, naše pilotující ZŠ a MŠ Byšice se během pár dní pokusí pokusy zopakovat a vyučující obohatí naše poznatky o další připomínky a vylepšení.