Jdi na obsah Jdi na menu
 


Fotosyntéza

4. 2. 2015

 

Fotosyntéza

 

Metodický list pro učitele

 

 

Cíle:

  • Ověření teoreticky nabytých znalostí v praxi.

  • Použití techniky PASCO (senzor k měření plynného oxidu uhličitého a kyslíku)

  • Analýza výsledků a vypracování závěru.

     

Metody práce:

  • Spolupráce ve dvojicích.

  • Práce s učebnicí, popř. se zápisky z minulých hodin.

 

Časový plán:

Práce je určena na dvouhodinové laboratorní cvičení. První hodinu měříme obsah plynů za světla a druhou hodinu za tmy (nádoba zabalená v alobalu).

 

Co je třeba připravit:

  • rozhraní SPARKlink

  • < >

    senzor plynného CO2

  • senzor plynného O2

  • nádoba osázená rostlinami

  • < > 

     

    Pár dobrých rad:

    Čidla z nádoby nevyndáváme v průběhu celého měření.

    Po zabalení nádoby alobalem provedeme měření min. po 20 minutách.

     

    Odpovědi na otázky:

    1. Jak se mění obsah kyslíku a oxidu uhličitého v uzavřené nádobě s rostlinami za světla a ve tmě? Za světla obsah O2 roste a obsah CO2 klesá a za tmy je tomu naopak.

    2. A je možné tedy pěstovat rostliny v uzavřených průhledných nádobách? Ano.

     

    Hodnocení:

    • Postupovali studenti správně podle „pracovního návodu”?

    • Dokázali studenti použít techniku PASCO ke své práci?

    • Byli schopni účelně koordinovat práci ve dvojicích?

    • Vysvětlili studenti procesy probíhající při experimentu?

    • Vypracovali studenti odpovědi na všechny otázky?