Fotosyntéza
Fotosyntéza
Metodický list pro učitele
Cíle:
-
Ověření teoreticky nabytých znalostí v praxi.
-
Použití techniky PASCO (senzor k měření plynného oxidu uhličitého a kyslíku)
-
Analýza výsledků a vypracování závěru.
Metody práce:
-
Spolupráce ve dvojicích.
-
Práce s učebnicí, popř. se zápisky z minulých hodin.
Časový plán:
Práce je určena na dvouhodinové laboratorní cvičení. První hodinu měříme obsah plynů za světla a druhou hodinu za tmy (nádoba zabalená v alobalu).
Co je třeba připravit:
-
rozhraní SPARKlink
- < >
senzor plynného CO2
-
senzor plynného O2
-
nádoba osázená rostlinami
- < >
Pár dobrých rad:
Čidla z nádoby nevyndáváme v průběhu celého měření.
Po zabalení nádoby alobalem provedeme měření min. po 20 minutách.
Odpovědi na otázky:
1. Jak se mění obsah kyslíku a oxidu uhličitého v uzavřené nádobě s rostlinami za světla a ve tmě? Za světla obsah O2 roste a obsah CO2 klesá a za tmy je tomu naopak.
2. A je možné tedy pěstovat rostliny v uzavřených průhledných nádobách? Ano.
Hodnocení:
-
Postupovali studenti správně podle „pracovního návodu”?
-
Dokázali studenti použít techniku PASCO ke své práci?
-
Byli schopni účelně koordinovat práci ve dvojicích?
-
Vysvětlili studenti procesy probíhající při experimentu?
-
Vypracovali studenti odpovědi na všechny otázky?
-