Exo a endotermické reakce
Exo a endotermické reakce
Metodický list pro učitele
Cíle:
-
Badatelským způsobem odlišit dva druhy chemických reakcí
-
Prostřednictvím spolupráce tříčlenných týmů dojít ke správným závěrům bez „předložení faktů“ výkladem učitele
-
Zvýšení zájmu o chemii prostřednictvím provedení experimentu
Časová dotace:
Práce je určena pro jednu vyučovací hodinu chemie v 8. ročníku.
Žáci pracují ve tříčlenných týmech.
Co musíme připravit pro jednu trojici:
Chemikálie: ocet, Na2CO3, NaHCO3, KNO3
Pomůcky: ntb, SPARKlink, nerezová teplotní sonda, kádinka, tyčinka
Co musí připravit před hodinou učitel:
-
Zapnout ntb, inicializovat softvare
-
Připravit do zkumavek chemikálie a laboratorní sklo pro každou skupinu
Hodnocení:
Hodnotíme správně vyplněný pracovní list, především popis vlastního pozorování experimentu, dodržování pokynů v laboratoři a přesnost provedení experimentu
Výsledky:
- < >
Ocet + Na2CO3 exotermická reakce
- < >