Jdi na obsah Jdi na menu
 


Exo a endotermické reakce

4. 2. 2015

 

Exo a endotermické reakce

 

Metodický list pro učitele

 

 

Cíle:

  1. Badatelským způsobem odlišit dva druhy chemických reakcí

  2. Prostřednictvím spolupráce tříčlenných týmů dojít ke správným závěrům bez „předložení faktů“ výkladem učitele

  3. Zvýšení zájmu o chemii prostřednictvím provedení experimentu

Časová dotace:

Práce je určena pro jednu vyučovací hodinu chemie v 8. ročníku.

Žáci pracují ve tříčlenných týmech.

 

Co musíme připravit pro jednu trojici:

 

Chemikálie: ocet, Na2CO3, NaHCO3, KNO3

 

Pomůcky: ntb, SPARKlink, nerezová teplotní sonda, kádinka, tyčinka

 

Co musí připravit před hodinou učitel:

  • Zapnout ntb, inicializovat softvare

  • Připravit do zkumavek chemikálie a laboratorní sklo pro každou skupinu

 

Hodnocení:

Hodnotíme správně vyplněný pracovní list, především popis vlastního pozorování experimentu, dodržování pokynů v laboratoři a přesnost provedení experimentu

 

Výsledky:

  • < >

    Ocet + Na2CO3                   exotermická reakce

  • < >